Sadegh
Tirafkan

sadegh-tirafkan-b

صادق تیرافکن و نمادهای مردانه‌ی فراموش شده
تلاش برای نمایش نمادها و نشانه های مردانگی در عکس‌ها و فتوکلاِژهای وی به وضوح دیده می شود؛ تصویر مردانی با سینه‌های عریان و عضلاتی تنومند، مردانی که همگی لنگ بسته‌اند وآماده مبارزه‌اند ، نمایش تصویر نقش و نگارهای بدن در کنار لباس‌ها و بدن های آغشته به خون با دشنه‌های کلاژ شده.
صادق تیر افکن در سال 2004 با حضور در” زورخانه طلاچی” مجموعه ی تصویری زیر را عکاسی کرده است؛ شاید یکی از دلایل اشتیاق عکاسان جوان به عکاسی از زورخانه ها ، تصاویر مردانگی تیر افکن بود که در خارج از ایران مورد توجه قرار گرفت.
او در مصاحبه با زوم نیوز می‌گوید:
“زمانی که مجموعه «زورخانه» را کار کردم، در روزنامه‌ها و مجلات دنیای غرب تصویری از یک زن شدیدا محجبه ایرانی مطرح بود. بله، زنان ایرانی همگی محجبه‌اند، ولی چادر و برقع سر نمی‌کنند. آن دسته از کارهای من، در واقع اعتراضی بود به این طرز تلقی. آن زمان نشان دادن زنِ ایرانی با «چادر» در نشریات غرب مد شده بود. خواستم با این آثار، فضای القا شده در غرب را به چالش بکشم. در عین حال، برایم مهم بود که نمادهای فرهنگی «مرد ایرانی» را به تصویر بکشم.”

صادق تیرافکن در ویکی پدیا

sadegh-tirafkan0
sadegh-tirafkan1
sadegh-tirafkan2
sadegh-tirafkan3
sadegh-tirafkan4
sadegh-tirafkan5
sadegh-tirafkan6
sadegh-tirafkan7
sadegh-tirafkan9
sadegh-tirafkan10
sadegh-tirafkan11
sadegh-tirafkan12